Saturday 25 April 2015

TIKAM

saat mereka halang
aku yang ter-pailang
ketika mereka sekat
aku yang ber-tekad

waktu mereka soal
aku tak ambil hal
pesan mereka hati-hati
aku berani bermati-mati

kata mereka jangan terjerat
aku berani dikerat-kerat
suruh mereka, lepas
aku gengam erat-erat

dia pinta mata jangan tergelap
aku ter-egois bertangungjawap

berselirat penuh balahan
aku bersungguh leraikan amarah
lalu terjalin ikatan baru
kini telah berjalan dengan megah
melangkah penuh yakin

ter-celaka itu aku

ter-hina itu aku

ter-sial itu aku

masa berlalu..

lalu mereka hadir berkata lagi
sakit ditikam itu hadiahnya
degil diri kini berbalas

sudah tahu apa itu ditikam?

sekarang kau cuma perlu hadam
nikmati cara perlahan enak..
betapa enak ditikam belakang
ditikam orang yang kau berani
mati,
    egois,
      sangkal,
        pertahankan
           masa dulu...

mereka berlalu dengan senyum dan tawa.
terima kasih.

No comments:

Post a Comment